هزینه ساخت سوله در ایران به عوامل زیادی بستگی دارد، هزینه آن نیز ماه به ماه می تواند تغییر کند، اما به طور کلی عوامل زیادی در هزینه نهایی یک سوله موثر هستند، مانند مصالح استفاده شده در ساخت سوله، ابعاد و هزینه طراحی.
هزینه سوله بستگی به مواد مصرفی و ویژگی های آن دارد، زیرا هزینه مواد هر سال نسبت به سال های قبل تغییر می کند، بنابراین هزینه ثابت و کل برای سوله وجود ندارد. همین امر در مورد سال های آینده و همچنین سال های گذشته صدق می کند.
برای درک بهتر موضوع و مدیریت بودجه، بهتر است همه عواملی را که بر قیمت نهایی سوله تأثیر می گذارند، بدانید.

چطور می توان تشخیص داد قیمت هر کیلوگرم سوله مورد نظرمان چطور تخمین زده می شود؟

1- ابعاد و اندازه سوله

محاسبه تقریبی ابعاد از آنجایی اهمیت دارد که میزان مصالح و متریال مورد استفاده، تعداد نیروی مورد نیاز برای ساخت سوله، تعداد طبقات و در نهایت هزینه ساخت تخمین زده شود. ابعاد و اندازه سوله تغییرات قابل ملاحظه و چشمگیری را در قیمت نهایی یک سوله دارد و به دنبال آن قیمت هر کیلوگرم سوله نیز متغیر خواهد بود.

2- مواد اولیه

حجم متریال مورد استفاده به اندازه سوله بستگی دارد در سوله های بزرگ متریال مصرفی بالاتر است به ویژه اینکه سوله برای کاربری های خاصی طراحی شود که ابعاد وسیعی دارد.

نوع متریال مورد استفاده و کیفیت آن بسیار مهم است چرا که مستقیما روی مقاومت سازه تاثیر دارد سوله باید به گونه ای طراحی شود که در برابر عوامل محیطی و جوی همچون باد و باران و طوفان و… پایدار باشد.

3- منطقه پیاده سازی سوله

موقعیت سوله، زمین مورد نیاز و وسعت آن تاثیر زیادی بر قیمت هر کیلو سوله دارد. هزینه راه اندازی سوله از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است! به عنوان مثال، برآورد هر کیلوگرم سوله بسته به موقعیت ساختمان (در مناطق قابل دسترس، دورافتاده یا سردسیر و گرمسیری) متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر، هزینه جابجایی مواد یا حمل و نقل به یک منطقه صعب العبور، کوهستانی یا کویری ممکن است بیشتر از سایر مناطق باشد و این هزینه ها بر هزینه کل تاثیرگذار است.

4- مشخصات فنی سوله

برای هر سوله در حین طراحی، مشخصات فنی با توجه به نیاز مشتری طراحی می شود. به عنوان مثال تعداد و اندازه درب و پنجره ها، انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی، پوشش هواکش، سیستم تهویه و غیره هزینه های متفاوتی را اضافه می کند.

5- هزینه نگهداری و اجرا

هزینه های نگهداری و اجرا شامل هزینه های طراحی تا اجرا می شود. این کار توسط تیم سازنده از صفر تا صد اجرا می شود اما هزینه های اندک آن شامل هزینه کارگران و نیروهای عملیاتی سوله، هزینه پیمانکار و هزینه های نگهداری سوله پس از اجرا در نظر گرفته می شود. کلیه هزینه های مربوطه که ممکن است بسته به نوع پروژه و نوع قرارداد متفاوت باشد، از طرفی زمان و مکان اجرای پروژه در دستمزد پیمانکاران و کارگران تاثیرگذار است.

برای استعلام هزینه سوله می توانید باشماره تلفن ۰۹۱۳۱۶۷۲۳۸۳ تماس گرفته و از متخصصین صنعت سوله اصفهان رایگان مشاوره بگیرید.