محاسبه سریع وزن نیاز به محاسبات ساده دارد که می توان برای به دست آوردن آن گام به گام عمل کرد.

1. تعیین ابعاد:

اولین قدم محاسبه وزن سوله است. ابتدا ابعاد اصلی فضا یعنی طول، عرض و ارتفاع را محاسبه کنید.

2. شناسایی ویژگی ها

سوله های صنعتی معمولا از مواد مختلفی مانند فولاد، بتن و مصالح سقف ساخته می شوند. برای محاسبه دقیق وزن سوله، آن را به چند جزء تقسیم کرده و وزن هر قسمت را جداگانه تعیین کنید. به عنوان مثال، وزن تیرهای فولادی، ستون ها، تیرها، صفحات سقف و هر جزء دیگری که بخشی از سازه است را در نظر بگیرید.

3. وزن اجزای فولادی را محاسبه کنید

فولاد یکی از مصالح رایج مورد استفاده در سوله های صنعتی است. برای محاسبه وزن بدنه و قطعات فولادی باید نوع، اندازه و مقدار فولاد مورد استفاده را بدانید.
وزن فولاد را می توان با وزن مخصوص فولاد که معمولاً توسط سازنده عرضه می شود و برای مقاطع استاندارد بر حسب کیلوگرم بر متر بیان می شود، تخمین زد. برای تعیین وزن، طول هر جزء فولادی را در وزن مخصوص آن ضرب کنید.

4. وزن سایر قطعات را محاسبه کنید

بسته به طراحی و ساخت، سوله می تواند دارای مواد اضافی مانند پایه های بتنی، دیوارها، کف، ورق های سقف و پوشش باشد. وزن همه این موارد را در نظر بگیرید و آنها را به کل تخمین اضافه کنید.

5. وزنها را جمع کنید

در نهایت وزن تمام قطعات را اضافه کنید تا وزن کل سوله به دست آید. به یاد داشته باشید که این یک رویکرد کلی برای تخمین وزن سوله است و دقت برآورد متاثر از جزئیات و ویژگی های خاص طراحی سوله است.

 

برای محاسبه وزن سوله باید وزن مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت آن را در نظر گرفت. بنابراین باید به طور جداگانه فرمول محاسبه وزن این مصالح را به دست آورید تا با جمع آن‌ها محاسبه وزن سوله را انجام دهید. 

اگر به محاسبه دقیق وزن سوله نیاز دارید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۱۶۷۲۳۸۳ تماس بگیرید و با ارائه مشخصات لازم، این کار را به مجریان حرفه ای گروه صنعتی صنعت سوله بسپارید تا علاوه بر وزن کل سازه، وزن سوله در متر مربع را نیز به شما ارائه دهند.